YouTube îți dă bani pentru clipuri despre coronavirus: cum va fi implementată decizia gigantului

de: Alexandru Puiu
12 03. 2020

Când vine vorba de monetizarea clipurilor postate pe YouTube, există un set foarte strict de reguli care trebuie respectate. Până de curând, de exemplu, nu puteai face bani din tratarea subiectului coronavirus.

În teorie, cei de la YouTube vor fi foarte precauți când vine vorba de monetizarea și, implicit, finanțarea clipurilor despre coronavirus. Chiar și așa, schimbarea radicală de atitudine a companiei pe acest subiect este una foarte clară. Din acest moment, vor exista mai multe canale și vloggeri care vor putea câștiga sume generoase de bani prin exploatarea epidemiei globale.

Printr-un comunicat oficial al YouTube a fost anunțată activarea reclamelor pe un număr limitat de canale care detaliază epidemia de coronavirus. Acest anunț a fost necesar în contextul în care gigantul american a dezactivat de ceva timp această posibilitate. După ce a avut însă parte de numeroase critici pe marginea respectivei atitudini și luând în calcul faptul că acest subiect va fi foarte important pe termen lung, oficialii companiei americane și-au schimbat atitudinea pe subiect.

În prima fază, clipurile despre coronavirus nu au putut fi monetizate pentru că intrau în categoria ”acte atroce care se reflectă în pierderi de vieți umane”. Respectiva politică a fost creată pentru a preveni exploatarea financiară a evenimentelor pe terment scurt cu repercusiuni majore, precum dezastre naturale.

”A devenit clar faptul că acest subiect este acum o parte importantă și constantă a conversațiilor de zi cu zi, și vrem să ne asigurăm că organizațiile de știri și creatorii de conținut pot continua să producă videouri de calitate într-un mod sustenabil.”, a scris CEO-ul YouTube într-o scrisoare deschisă adresată creatorilor. Întregul document redactat de Susan Wojcicki este disponibil aici.

Inițial, cei de la YouTube vor activa reclamele pe câteva canale, inclusiv cele care se auto-certifică prin intermediul mecanismului detaliat aici. În faza doi, vor fi monetizați mai mulți creatori și organizații de presă.